80% badanych nie ufa swoim obecnym urządzeniom podłączonym do sieci

Smart żarówki, pralki, lodówki, żaluzje, a nawet toalety. Aktualnie trwają największe targi elektroniki konsumenckiej CES w Las Vegas i dzięki nadchodzącej erze łączności 5G jesteśmy świadkami instalowania łączności bezprzewodowej w coraz to większej ilości urządzeń. Jednocześnie świat IT co chwilę prześladują mniejsze i większe skandale dotyczące przetwarzania lub wycieków danych, a jedyną ich zaletą jest fakt, że dzięki temu użytkownicy stają się coraz bardziej świadomi faktu, iż ich dane nie są w poprawny sposób przechowywane i wykorzystywane.

BlackBerry przeprowadziło przez ostatnie 30 dni badania wśród mieszkańców USA, Kanady i UK z których wynika, że 80% respondentów nie ma zaufania w kwestii bezpieczeństwa swoich danych przechowywanych na urządzeniach podłączonych stale do internetu.

„Badania potwierdzają, że firmy mogą się znacznie wyróżnić zapewniając zwiększone bezpieczeństwo swoich produktów i skupienie na ochronie danych użytkowników” skomentował Mark Wilson, Dyrektor Marketingowy BlackBerry. „Podobnie jak mogliśmy zauważyć zwiększony popyt na żywność organiczną i produkty przyjazne dla środowiska, tak świadomy klient – szczególnie, który był w przeszłości ofiarą cyberataku lub nadużyć danych – będzie starał się wybierać produkty o zwiększonym poziomie zabezpieczeń zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.”

Pozostałe ciekawostki związane z IoT przedstawione w wynikach badań przeprowadzonych przez BlackBerry:

  • Ponad połowa respondentów (58%) stwierdziła, że wolałaby zapłacić więcej za smart produkty (np. asystentów głosowych, smart-ubrania, czy sprzęt monitorujący do domów), które zapewniają im odpowiednie zabezpieczenie danych i prywatności. Zapytani o to ile by mogli wydać 10% osób odpowiedziało, że nawet 20% więcej, ale większość zadeklarowała przeznaczenie budżetu wyższego o 10%.
  • W kwestii stale podłączonych do sieci samochodów większość potwierdziła, że wolałaby wydać więcej by mieć pewność, że ich pojazd posiada najnowsze zabezpieczenia oprogramowania.
  • Zapytani o zaufanie do asystentów głosowych stosowanych w samochodach użytkownicy na pierwszym miejscu wybrali Google (25%), na drugim miejscu znalazła się Siri od Apple (19%), a zaraz za nią Amazon Alexa (16%). Zestawienie zamyka Cortana Microsoftu i Watson od IBM z wynikami odpowiednio 5 i 3%. 32% respondentów wybrało opcję „żadne z powyższych”, na co decydowało się najwięcej osób w podeszłym wieku – powyżej 54 lat.
  • Ponad 1/3 ankietowanych (36%) przyznała, że nie ma pojęcia jakiego certyfikatu szukać przy wyborze nowoczesnych urządzeń podłączonych do Internetu Rzeczy.

Co sądzicie o wynikach przeprowadzonych badań? Czy pokrywają się z Waszymi odczuciami? Na pewno możemy się czuć choć trochę pewniej skoro przez lata wybieramy produkty kanadyjskiej marki, ale odkąd granica świata BlackBerry i kontrolowanego przez Google Androida, społecznościowego monopolu Facebooka i innych podobnych „darmowych” usług się zatarła, pytanie brzmi – do jakiego stopnia? I kiedy warto odpuścić by być na bieżąco z cyfrowym, nowoczesnym, połączonym światem, a kiedy powinniśmy być szczególnie ostrożni i maksymalnie ograniczyć dostęp do naszych danych?

Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach.

Artur Patnaik

Z BlackBerry od 2009 | BBHub.pl ma dać nową jakość artykułów dla fanów BlackBerry w Polsce. Kontakt: artur@bbhub.pl

You may also like...

%d bloggers like this: