Pozostałe ciekawostki związane z IoT przedstawione w wynikach badań przeprowadzonych przez BlackBerry:
- Ponad połowa respondentów (58%) stwierdziła, że wolałaby zapłacić więcej za smart produkty (np. asystentów głosowych, smart-ubrania, czy sprzęt monitorujący do domów), które zapewniają im odpowiednie zabezpieczenie danych i prywatności. Zapytani o to ile by mogli wydać 10% osób odpowiedziało, że nawet 20% więcej, ale większość zadeklarowała przeznaczenie budżetu wyższego o 10%.
- W kwestii stale podłączonych do sieci samochodów większość potwierdziła, że wolałaby wydać więcej by mieć pewność, że ich pojazd posiada najnowsze zabezpieczenia oprogramowania.
- Zapytani o zaufanie do asystentów głosowych stosowanych w samochodach użytkownicy na pierwszym miejscu wybrali Google (25%), na drugim miejscu znalazła się Siri od Apple (19%), a zaraz za nią Amazon Alexa (16%). Zestawienie zamyka Cortana Microsoftu i Watson od IBM z wynikami odpowiednio 5 i 3%. 32% respondentów wybrało opcję „żadne z powyższych”, na co decydowało się najwięcej osób w podeszłym wieku – powyżej 54 lat.
- Ponad 1/3 ankietowanych (36%) przyznała, że nie ma pojęcia jakiego certyfikatu szukać przy wyborze nowoczesnych urządzeń podłączonych do Internetu Rzeczy.
Co sądzicie o wynikach przeprowadzonych badań? Czy pokrywają się z Waszymi odczuciami? Na pewno możemy się czuć choć trochę pewniej skoro przez lata wybieramy produkty kanadyjskiej marki, ale odkąd granica świata BlackBerry i kontrolowanego przez Google Androida, społecznościowego monopolu Facebooka i innych podobnych „darmowych” usług się zatarła, pytanie brzmi – do jakiego stopnia? I kiedy warto odpuścić by być na bieżąco z cyfrowym, nowoczesnym, połączonym światem, a kiedy powinniśmy być szczególnie ostrożni i maksymalnie ograniczyć dostęp do naszych danych?
Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach.