Płatne aplikacje znikną z BlackBerry World!

Jak zapewne wszyscy wiecie historia platformy BlackBerry 10 dobiega końca. W grudniu pojawiły się informacje, iż sklep BlackBerry World zostanie zamknięty wraz z końcem grudnia 2019 roku. Zanim to jednak nastąpi BlackBerry World, czekają poważne zmiany.

Dzisiejszego dnia BlackBerry poinformowało, iż od 1 kwietnia 2018 r., sklep  będzie oferował jedynie darmowe aplikacje. Deweloperzy chcący wciąż udostępniać swoje programy,  będą musieli oznaczyć je jako „darmowe”. Wszystkie płatne aplikacje zostaną,  usunięte 31 marca 2018 r. 

Należy oczywiście zaznaczyć, że deweloperzy będą nadal mogli zarabiać na swoich aplikacjach. Konieczne będzie jednak wprowadzenie własnego systemu monetaryzacji niezależnego od BlackBerry World. Warto również wskazać, że zwrot pieniędzy za zakupione aplikacje będzie możliwy do 30 kwietnia 2018 r.

Poniżej znajdziecie pełny komunikat.

„Dear BlackBerry World Vendor,

We wish to make you aware of some changes to the BlackBerry World storefront that may affect you over the coming months.

Beginning April 1, 2018 BlackBerry World will move to a free-only storefront. The result of this change means that BlackBerry World will no longer host paid content and all purchasing mechanisms will be disabled.

If you would like to continue distribution on BlackBerry World at no cost, please change your content to “free” by logging into the Vendor Portal. Any paid content not switched to ‘free’ will be removed from the BlackBerry World storefront on March 31, 2018. A few other things to note:

  • For Vendors with only free content, there is no action required for the above described changes. We will continue to host and distribute your free content as we do today.
  • You can change your paid content to ‘free’ and re-list the application at any time.
  • If you choose to remain on BlackBerry World, you will be able to continue monetizing your application(s), however the payment mechanism will need to live within your application itself. This means any support for payments, refunds, etc. will be supported by you. There will be no required revenue split for Vendors who choose to monetize application(s) on their own.
  • Refunds for paid content in BlackBerry World will be supported until April 30, 2018.
  • Customers will still be able to access content they paid for prior to the above noted changes.

We appreciate you being a valued BlackBerry World vendor, and ask that you contact us with any questions.

Thank you,
BlackBerry Storefront Team”

źródło: BlackBerry 

 

Grzegorz

Entuzjasta marki BlackBerry. Współtwórca portalu BBHub.pl oraz użytkownik KEYone Black Edition. Obserwuj mnie:Twitter Instagram Kontakt: grzegorz@bbhub.pl

You may also like...

%d bloggers like this: